Asociatiile de transport irlandeze critica Pachetul Mobilitate
Created on Wednesday, 15 July 2020 16:49 /
Written by Trafic Media
Aidan Flynn, directorul general al FTAI (grupul de afaceri care reprezinta sectorul logistic irlandez), a spus ca asociatia pe care o conduce este dezamagita de forma finala a Pachetului Mobilitate. „Desi obiectivele Pachetului sunt laudabile, opiniile celor din industrie cu privire la modul de realizare a acestora au fost ignorat, ceea ce va duce la consecinte nedorite. Normele stabilite in jurul cabotajului vor pune presiune asupra afacerii de transportul international, chiar si in tarile ai caror transportatori nu pot fi suspectati de concurenta neloiala bazata pe salarii mici. In plus, conform regulilor revizuite, un vehicul trebuie sa revina in statul membru de inmatriculare la fiecare opt saptamani, ceea ce va duce la ineficienta in sistemul de transport si la cresterea emisiilor, poluarii si congestionarii si va dauna extrem de mult capacitatii UE de a-si atinge obiectivul de a deveni neutra din punct de vedere climatic pana in 2050. Deci Pachetul Mobilitate va avea consecinte pe termen lung asupra operatiunilor de transport international si national in urmatorii ani."
Noua alianta ECTA militeaza pentru accelerarea tranzitiei spre camioane fara emisii
Created on Wednesday, 15 July 2020 16:49 /
Written by Trafic Media
Opt companii si organizatii europene, printre care Nestle, IKEA, Unilever, Michelin si Girteka Logistics, au infiintat Alianta European Clean Trucking (ECTA), care militeaza pentru folosirea de camioane cu emisii zero si face lobby la UE pentru a accelera tranzitia spre vehicule mai verzi, pentru a respecta tintele de emisii propuse pentru 2030 si a ajunge la o Europa fara carbon pana in 2050. Reamintim ca in 2019, pentru prima data in UE, au fost stabilite obiective de reducere a cantitatii medii de emisii ale camioanelor pana in 2025 si 2030. Camioanele reprezinta 2% din vehiculele de pe sosele si sunt responsabile pentru 22% din emisiile rezultate din transportul in UE, iar fara decarbonizarea acestei industrii nu se pot respecta prevederile din acordul de la Paris.
Despre sustenabilitate, in viziunea politicienilor si transportatorilor olandezi
Created on Wednesday, 15 July 2020 16:48 /
Written by Trafic Media
Asociatia olandeza de transport si logistica TLN a organizat in ultimul timp diverse dezbateri la care au participat politicieni si antreprenori de transport, iar una dintre ele i-a avut ca invitati pe Rutger Schonis (din partidul D66, Democrati 66), Jan van Deudekom (reprezentantul companiei de mutari de efecte personale si de birouri Deudekom), Mark van der Drift (de la firma de distributie Cornelissen) si Arnoud de Vries (din partea companiei de transport pentru horticultura De Winter Logistics). Pentru toate cele trei firme impactul pandemiei a fost urias: distributia pentru industria de catering a fost stopata intr-o clipa, pentru o vreme, in timp ce, tot deodata, in 24 de ore, volumele pentru supermarketuri au crescut cu 25%, De Vries a avut o scadere semnificativa a cifrei de afaceri si inca nu este la nivelul din perioada similara a lui 2019, iar And Van Deudekom a trebuit sa caute alte domenii de transport pentru a compensa faptul ca birourile nu se mai relocheaza in ultimele luni.
Mai mult de jumatate dintre consumatorii europeni intentioneaza sa amane cumpararea unui vehicul nou
Created on Wednesday, 15 July 2020 16:47 /
Written by Trafic Media
Mai mult de jumatate dintre consumatorii europeni (52%) intentioneaza sa amane cumpararea unui vehicul nou si sustin ca il vor pastra pe cel actual mai mult decat era prevazut initial, in contextul pandemiei de Covid-19, potrivit studiului Deloitte State of Consumer Tracker.
Polonezii sunt cei mai prudenti in ceea ce priveste comportamentul de cumparare (68%), urmati de irlandezi (61%) si de spanioli (60%), arata rezultatele cercetarii. In schimb, doar 32% dintre olandezi si-au amanat planurile de cumparare a unui vehicul nou. Studiul a fost efectuat pe un esantion de 18.000 de respondenti din 18 tari, dintre care noua europene - Belgia, Franta, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia si Spania - in a doua jumatate a lui iunie.
Interbrands va incepe un amplu proces de automatizare in spatiul inchiriat din P3 Bucharest A1
Created on Wednesday, 15 July 2020 16:46 /
Written by Trafic Media
P3 Logistic Parks (P3) a semnat un contract de inchiriere cu Interbrands Marketing & Distribution pentru 24.830 mp de spatii logistice si de birouri in parcul P3 Bucharest A1. Interbrands este deja client al parcului din 2006 si a decis sa se mute intr-un depozit mai mare, care sa poata acomoda proiectele de expansiune a operatiunilor din Romania ale Orbico Group. Cu aceasta ocazie, Interbrands incepe si implementarea unui amplu proiect de automatizare a logisticii in noul depozit.
Video: Transportatorii, asteptati sa sprijine cu informatii demersul MT la Curtea Europeana de Justitie
Created on Wednesday, 15 July 2020 13:24 /
Written by Trafic Media
Dupa adoptarea Pachetului Mobilitate 1 cu majoritate de voturi de catre Parlamentul European, la inceputul lui iulie a.c., singura solutie ramasa Romaniei si celorlalte state est-europene discriminate clar de prevederile acestui act normativ atat de controversat este atacul la Curtea Europeana de Justitie. Ministerul Afacerilor Externe, prin Agentul Guvernamental, va organiza actiunea in instanta. Intre timp, Ministerul Transporturilor s-a implicat activ in documentarea dosarului cu informatii concrete adunate de la companiile romanesti de transport in legatura cu impactul economic pe care il va avea aplicarea Pachetului Mobilitate asupra costurilor de operare.
Krone propune pentru Danemarca o versiune Profi Liner cu patru axe, cu sarcina utila mai mare
Created on Wednesday, 15 July 2020 13:20 /
Written by Trafic Media
Este prima semiremorca a producatorului german care are patru axe, si ea a primit de curand aprobarea din partea autoritati rutiere din Danemarca. Deci Krone poate oferi acum un vehicul conceput special pentru transportatorii din aceasta tara, dat fiind faptul ca aici un camion cu un total de sapte axe poate avea o greutate totala de 56 t. Pofit Liner cu patru axe poate avea o greutate totala de 30 t si fiecare axa duce 7,5 t. Prin contrast, o semiremorca similara cu trei axe poate cantari in Danemarca maximum 24 t.
In primul semestru din 2020 au fost inchiriati aproape 250.000 mp de spatii industriale
Created on Wednesday, 15 July 2020 13:17 /
Written by Trafic Media
Volumul spatiilor industriale si logistice inchiriate in prima jumatate a anului a totalizat aproape 250.000 m2, nivel in usoara crestere fata de cel inregistrat in perioada corespunzatoare a anului trecut, de aproximativ 240.000 m2. Peste 60% din volum a fost intermediat de JLL Romania, care a realizat si cele mai mari tranzactii din acest an, respectiv cele prin care Profi a inchiriat doua depozite la Craiova si Timisoara, de 57.000 m2 si 58.500 m2.
Cel mai mare volum al cererii a venit de la companiile din FMCG, care au inchiriat jumatate din volumul total inregistrat in prima jumatate a anului (126.000 m2), din productie (24%, respectiv 60.000 m2) din distributie si logistica (18%, 45.200 m2).
Un Brexit fara acord ar reduce traficul spaniol de camioane in Regatul Unit la mai putin de 800 pe an
Created on Wednesday, 15 July 2020 13:14 /
Written by Trafic Media
Sfarsitul perioadei tranzitorii de iesire a Regatului Unit din Uniunea Europeana fara acord, la 1 ianuarie, va avea consecinte grave asupra comertului comercial pe cale rutiera cu Spania. Conform datelor UE, Marea Britanie reprezinta a cincea tara de destinatie pentru exporturile spaniole de produse agroalimentare, automobile, produse farmaceutice si marfuri generale, realizate cu o flota de aproximativ 8.000 de camioane spaniole anual.
Page 17 of 1027