Vanuri
Inainte ca atmosfera vacantei de iarna sa puna stapanire pe toata tara, am programat un test drive cu noul Volkswagen Caddy, pe ruta Bucuresti-Mangalia si retur. Alegerea a fost destul de inspirata, deoarece toata tara a fost stapanita de ceata si ploaie, doar Constanta bucurandu-se de putin soare inainte de „codul galben“ anuntat cu o seara inainte. Am avut la test un Caddy Trendline KR (fostul Caddy Life), cu motor de 75 CP, mic pentru o sarcina utila de aproape o tona, dar care consuma in jur de 7 l/100 km sau chiar mai putin, daca tinem cont de cifrele inaintate de producator - 5,7 l/100 km. In plus, noul „look“ inspirat de la VW Golf, dar si de la „fratii“ mai mari - Amarok si T5 - il fac potrivit si ca masina de familie sau companie, fiind ideal pentru distributie sau transport de bunuri mai voluminoase.
La sfarsitul lui decembrie, echipa Tranzit a testat eleganta si confortul noilor Mercedes-Benz Vito/Viano cu ocazia unei deplasari la munte. Noile Vito Combi 113 CDI si Viano CDI22 Ambiente au fost „secondate“ de un Vito de a doua generatie, aflat in serviciul de distributie a revistei Tranzit de mai bine de sase ani. Modelele noi au impresionat prin eleganta, mai ales Viano, care dispune de echipari de exceptie, menite sa faca din orice deplasare o calatorie de vis.
Colaborarea dintre Renault si Opel in dezvoltarea modelelor Master/Movano dateaza inca din 1996, timp in care „gemenii” francez si german s-au vandut in cateva sute de mii de exemplare, iar Master a castigat titlul „Vanul Anului” in 1998. Pentru a arata ca noile modele nu sunt doar bine concepute, ci si bine executate, cei doi producatori ne-au invitat sa vizitam uzinele Renault din Batilly, localizate la cateva zeci de kilometri de Luxemburg, intr-o regiune in care istoria franceza se impleteste cu cea germana.
Marele perdant al competitiei Van of the Year 2011 este, fara indoiala, Renault Master/Opel Movano, creditat la lansarea sa, la inceputul anului, drept un competitor valoros, datorita gradului ridicat de noutate si inovatie fata de generatia anterioara. Atuurile Master sunt disponibilitatea cu tractiune fata/spate, inca de la lansare, costurile de operare reduse si practicalitatea configuratiei interioare a vehiculului, cu o multime de accesorii foarte utile pentru activitatea de distributie: masa rotativa pentru lucru sau pentru luat masa, suport pentru documente cu clips, spatii de depozitare ingenioase.