Second-Hand Market
Cel mai mare producator de baterii auto din Romania, Rombat, a inregistrat in primul trimestru din acest an vanzari de 15,8 milioane de euro, cu 26% mai mult decat in aceeasi perioada din 2009. Din cele 525.733 de baterii auto comercializate, 291.273 au mers la export, adica 55,4% din total. Compania, care are o capacitate de productie de 2,3 milioane de unitati/an, a realizat in 2009 peste doua milioane de baterii.
Synco, primul Transporter cu tractiune integrala, a fost lansat in 1985, la mai mult de 10 ani de la prima propunere de producere a unui bus Volkswagen pentru off-road.
Acesta a fost dezvoltat in cadrul gamei Transporter, care s-a imbunatatit constant in urmatorii 18 ani. Odata cu lansarea modelului T5, ambreiajul Visco a fost inlocuit, din 2003, ambreiajul Haldex asigurand distributia fortei pe axe, Bus-ul Volkswagen cu tractiune integrala primind din acel moment denumirea complementara 4MOTION.
Consiliul General IRU atrage atentia ca aderarea la termenul limita de 16 iunie 2010 impus de AETR va afecta integritatea sistemului tahografului digital si va pune in pericol investitiile realizate pana in prezent, cu consecinte daunatoare asupra sigurantei rutiere si a comertului international. Consiliul General IRU a adoptat o rezolutie privind acordul AETR CEE-ONU si implementarea tahografului digital, avertizand prin aceasta guvernele ca o aderare grabita la termenele nefunctionale stabilite politic va cauza perturbari grave ale transportului international si va compromite securitatea si siguranta rutiera realizate pana in prezent, punand in pericol, totodata, investitiile importante in sistemul tahografului digital.
Reteaua de Centre Autorizate Mercedes-Benz Romania sa extins prin inaugurarea Autoportal Ramnicu-Valcea, construit in mai putin de sapte luni. Investitiile s-au ridicat la trei milioane de euro pentru teren, constructie, echipamente service, showroom, si 500.000 de euro in stocul de autovehicule. Noul centru se intinde pe o suprafata construita de 2.700 m2, din care 770 m2 pentru showroom, service, vopsitorie, tinichigerie, linie de inspectie tehnica periodica, depozit pentru piese de schimb si spalatorie, locatia avand o suprafata totala de 15.000 m2.
Incepand cu acest an, fabrica SoVAB (Société des Véhicules Automobiles de Batilly) din nord-estul Frantei va fi singura locatie din lume destinata fabricarii noului Master.
Fabrica, aflata anul acesta la cea de-a 30-a aniversare, s-a specializat de la inceput in producerea de vanuri mari. Intre 1980 si 1997, aici s-a fabricat prima generatie a modelului Master, iar din 1997 pana in prezent s-a construit cea de-a doua generatie, un model vandut in peste un milion de unitati in 45 de tari. Deja exista comenzi si pentru noul Master, care pana la sfarsitul lui 2010 va inlocui treptat versiunea curenta, data de la care modelele din cea de-a doua generatie nu se vor mai fabrica.