Second-Hand Market
In februarie, conform statisticilor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculari Vehicule, au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 3.145 de autovehicule comerciale second-hand (84 de autospeciale si 3.061 de autoutilitare) si 4.740 au fost reinmatriculate (87+4.653), rezultate mult mai bune decat in ianuarie la a doua categorie - luna anterioara fusesera 3.469 de vehicule reinmatriculate - si cu circa 10% mai slabe la prima, unde in ianuarie fusesera 3.506 vehicule rulate la prima inmatriculare. In ceea ce priveste semiremorcile, remorcile si remorcile speciale, piata a scazut fata de prima luna a anului.
Daca in urma cu cativa ani soferii romani erau la mare cautare pentru locurile de munca oferite in afara, lucrurile par a se fi schimbat pentru ca veniturile s-au nivelat, nemaiexistand diferente extrem de mari. Reprezentantii companiilor de transport nu mai au probleme in gasirea soferilor. Multi dintre cei care au fost tentati sa plece in afara se intorc pentru ca nici acolo veniturile nu depasesc 1.500 de euro, valori la care pot ajunge, in functie de performante, si in Romania.
Nu am avut cazuri de plecari de soferi. In ultimii doi ani au plecat doi: unul si-a schimbat domiciliul, iar altul s-a mutat cu familia in alta tara, declara un manager de transport.
Mercedes-Benz si-a imbogatit gama de motoare pentru camioane grele si autobuze cu noul motor OM470 cu sase cilindri in linie, montat vertical, cu o cilindree de 10,7 l, ce ofera puteri cuprinse intre 240 kW (326 CP) si 315 kW (428 CP). Acest sistem de actionare compact, usor si simplu, va fi fabricat din iunie 2012 la centrul MB din Manheim, Germania.
Noul motor este construit pe baza modelului OM 471, lansat anul trecut. Cu o greutate de doar 990 kg, OM 470 este potrivit pentru utilizarea in situatii critice din punct de vedere al greutatii.
Am anticipat in numarul trecut ca piata vehiculelor comerciale uzate poate atinge si dublul volumelor de vehicule comerciale noi vandute. Stim cu totii ca vorbim de o piata mare, dar cat de mare poate fi cu adevarat? Si ce inseamna „mare”? Care sunt cifrele exacte? Cu exactitate este mai greu de stabilit, pentru ca inmatricularile raportate de politie sub categoria „reinmatriculari” contin atat numarul vehiculelor iesite din leasing, cat si micile tranzactii de vanzare-cumparare intre companii independente care se intalnesc in piata.
In ianuarie au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 148 de autospeciale noi si 63 second-hand, iar alte 92 au fost reinmatriculate. Dintre cele 63 de autospeciale rulate aflate la prima inmatriculare in Romania, 28 au masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 t (10 Mercedes-Benz, cele mai multe Sprinter, sase VW Transporter, cate trei Fiat Ducato si Nissan Cabstar si cate un Chrysler Voyager, Ford Courrier, Isuzu Snake Renault Master, Ssangyong Kyron si Volvo), cinci, de 3,5-6 t (trei Mercedes-Benz, din care doua Sprinter, si cate un Iveco Daily si Iveco-Ford Daily), 12, de 6-16 t (opt Mercedes, din care cinci Atego si trei Unimog, si cate doua Renault si MAN), si 18 de peste 16 t (sase MAN, cate trei Scania si Volvo, cate doua Liebherr si MB, precum si cate un Babelsberg si Iveco-Magirus).