DAF
DAF CF este la acest moment unul dintre cele mai bune camioane din gama grea, folosit insa pentru transport pe distante medii, care nu ofera acelasi confort ca modelele cu motoare mari si cabine super spatioase. Pentru a convinge juriul International Truck of the Year ca merita titlul de Camionul Anului 2015, departamentul de comunicare al DAF Trucks a invitat membrii juriului la un test extensiv in jurul orasului Rotterdam. Vehiculele oferite nu au fost modele special pregatite din fabrica pentru un consum cat mai mic, ci masini specializate din curtile clientilor, pentru a demonstra performantele noii game DAF CF in conditii reale de exploatare.
Plecand de la faptul ca o treime din piata de camioane este detinuta de vehiculele specializate (masini de distributie marfa generala, cu temperatura controlata, lichide, materiale pulverulente, materiale de constructii etc.), DAF a decis sa acorde o atentie mai mare segmentului rigidelor, pe care are in acest moment o cota de piata mai modesta fata de segmentul autotractoarelor, unde este lider european de doi ani. Pentru a deveni preferatul clientilor sai pe acest segment, DAF propune pentru noile CF si LF o multime de posibilitati de configurare a axelor, suspensiei si cabinelor, astfel incat sa raspunda tuturor nevoilor clientilor din cele mai diverse aplicatii.
Chiar daca a pierdut „la mustata” titlul de Camionul Anului 2014 in fata Volvo FH, noul DAF XF105 se bucura de o mare apreciere in randul transportatorilor, fiind deja vandut foarte bine in varianta Euro 5 in 2013. Dupa umplerea capacitatii de productie pana la sfarsitul anului pentru XF105 Euro 5, DAF a inceput campania de promovare a noilor generatii de distributie - CF si LF - care se vor produce numai cu motorizare Euro 6.
DAF a lansat la Salonul de Autovehicule Comerciale de la Birmingham noile LF (pentru distributie, cu masa totala maxima autorizata de 7,5-19 t) si CF (pentru diverse aplicatii de transport, de la regional la activitati dificile in santier, cu greutate totala de peste 18 t sau de peste 44 t in combinatii), ambele cu aerodinamica imbunatatita, sasiu, tren de rulare si design interior/exterior noi, asemanatoare celor ale recent lansatului XF, si cu propulsoare Paccar Euro 6 de 150-510 CP. CF cu motor MX-13 va intra in productia de serie in iunie, CF cu motor MX-11, in toamna, pentru ca la inceputul anului viitor gama sa fie completata printr-o versiune cu motor PX-7. Iar productia noului LF va incepe in ultimul trimestru al lui 2013.
Inaltimea sa Printul de Orange a dat startul productiei noului DAF XF cu motor Euro 6, pentru a carui dezvoltare, inclusiv pregatirea centrelor de productie din Eindhoven (Olanda) si Westerlo (Belgia), s-a investit circa un miliard de euro. Este, de altfel, asa cum a declarat si Harrie Schippers, ...