Uncategorised
BAG atrage atentia privind problemele cu care se confrunta transportatorii germani
Created on Friday, 05 June 2020 13:32 /
Written by Andrei Besliu
Pe o piata extrem de fluctuanta, companiile de transport trebuie sa reactioneze rapid, iar reducerea programului de lucru si posibilitatile limitate de inmatriculare a vehiculelor pot constitui un obstacol, conform observatiei Oficiului Federal pentru Transportul de Marfuri (BAG), care a efectuat o cercetare in randul transportatorilor germani.
Frontiere tari
Created on Friday, 20 March 2020 10:33 /
Written by Trafic Media
Stare de urgenta si frontiere inchise si in Elvetia, dar fara a afecta transportul de marfa
Si in Elvetia (tara care, conform raportarii de pe 19 martie, a ajuns la 4.222 de persoane depistate pozitiv cu coronavirus, 43 de decese si 15 persoane recuperate) masurile pentru prevenirea raspandirii virusului, asigurarea fluxurilor de marfa si sprijinirea economiei s-au luat treptat.
Pe 13 martie, aceasta tara a decis sa introduca din nou controalele in frontiere, in functie de situatie, vizand in special granita cu Italia, care este oricum inchisa pentru un mare numar de persoane, fiind permis accesul numai pentru cetateni elvetieni si pentru cetateni de alte nationalitati care au motive foarte importante pentru a calatori, cum ar fi munca. In acest context, este demn de subliniat faptul ca Italia si Elvetia au luat masuri comune la frontiera comuna.
Marfurile nu erau afectate de aceste restrictii noi, si nici de inchiderea granitelor Germaniei si Austriei, si pentru ele erau in continuare permise intrarea in tara si tranzitul.
Pe 16 martie si in Elvetia s-au inchis scolile, iar transportul public inca functiona normal, dar oamenii erau sfatuiti sa nu ia trenul sau autobuzul. Magazinele erau deschise, cu exceptia unor zone din sudul Elvetiei (Tessin), unde nu mai lucrau decat cele alimentare, iar cetatenilor li se cerea sa stea acasa.
De pe 16 martie pana pe 19 aprilie si Elvetia a decretat stare de urgenta, care aduce controale la frontiere pentru cetateni ce calatoresc rutier sau aerian si permiterea accesului numai pentru elvetieni si pentru cetatenii de alte nationalitati care au actele necesare si se afla in tranzit. Toate magazinele care nu comercializeaza produse de folosinta zilnica au fost inchise, ca si centrele fitness, de ingrijire personala si intretinere, gradinile zoologice, zonele de schi s.a. Iar viata de noapte s-a terminat pentru cel putin patru saptamani. Dar, desigur, transportul de marfa nu a fost supus nici acum la restrictii.
Ideea este de a mentine functional sistemul de sanatate, care inca este in stare buna si ofera suficiente paturi la urgente pentru pacientii cu coronavirus si pentru alte persoane in stare critica.
De pe 19 martie transportul public a fost incetinit, indiferent ca este pe distante lungi, regional sau urban, iar mijloacele de transport circula la intervale duble fata de pana acum. In cele mai multe regiuni ale tarii se recomanda munca de acasa si s-a si trecut la asta in mare masura.
Iar astazi, 20 martie, guvernul elvetian urmeaza sa anunte noi masuri din programul de urgenta care vizeaza economia, dar si noi reguli pentru cetateni, desi nu se asteapta inca o stare de asediu. Liniile aeriene elvetiene au avioanele la sol, cu exceptia unuia intercontinental si a cinci regionale, si autoritatile se gandesc chiar sa foloseasca avioanele de pasageri pentru bunuri, astfel incat sa nu se blocheze fluxurile de marfuri.
In ceea ce priveste timpul de condus si odihna al soferilor profesionisti, acesta inca nu suferise modificari, dar unora, care fac distributie, li s-a interzis accesul pe platformele clientilor, care au trimis propriul personal sa descarce camioanele pe strada.
Cum este afectata industria transporturilor din Irlanda
In Irlanda, nici un transport rutier si feroviar normal nu este intrerupt. Restaurantele si pub-urile au fost inchise de Guvern, insa supermarketurile sunt aprovizionate. Irlanda depinde in special de serviciile de feribot. Anumite servicii de feribot au fost modificate, cu unele anulari de servicii.
Navele din Marea Irlandeza transporta camioane si remorci, dar accesul soferilor nu mai este permis. Serviciile de feribot sunt importante si pentru industria farmaceutica, iar Irlanda este un HUB important pentru exporturile in alte parti ale Europei.
Industria transporturilor si a logisticii din Irlanda solicita sprijin financiar imediat pentru transportatorii care se confrunta cu falimentul din cauza crizei coronavirusului. Multi transportatori au raportat deja efecte catastrofale asupra afacerilor lor, deoarece volumul de marfuri scade brusc. De asemenea, volumul containerelor din China a scazut cu peste 70 la suta in ultimele sase saptamani, iar fluxul de marfuri din Europa este din ce in ce mai perturbat.
Intr-un raspuns catre Fleet Transport, la intrebarea legata de reteaua de service si dealership, mai multe branduri au raspuns:
Volvo Trucks: Ne aflam intr-o pozitie foarte puternica datorita retelei noastre excelente de dealeri din Marea Britanie si Irlanda si in Europa. Vom continua sa facem tot posibilul pentru a satisface cerintele clientilor nostri si vom continua sa furnizam un serviciu 100% clientilor nostri.
Mercedes-Benz: Ne straduim sa ne sprijinim clientii in acest moment crucial, protejand in acelasi timp sanatatea si bunastarea angajatilor nostri. Totul se schimba foarte repede, dar deocamdata continuam aprovizionarea. Avem grija in special de furnizorii de servicii din prima linie.
Renault Trucks: Cu sigurana vom asigura toate serviciile esentiale. Deocamdata service-urile din Irlanda si Marea Britanie vor ramane deschise.
Scania: Reteaua cuprinzatoare de dealeri Scania ramane deschisa atat in Irlanda, cat si in strainatate. Aceasta situatie s-ar putea schimba desigur, in special determinata de regulile si reglementarile guvernamentale.
Norvegia excepteaza prevederile Regulamentului 561
In Norvegia, cu exceptia transportului, granitele sunt inchise pentru toti nerezidentii. Transporturile sunt exceptate de la prevederile Regulamentului 561/2006.
In Norvegia, cu exceptia transportului, granitele sunt inchise pentru toti nerezidentii. Transporturile sunt exceptate de la prevederile Regulamentului 561/2006.
Soferii trebuie sa opreasca la fiecare 45 de minute si sa faca pauza la fiecare 9 ore. Pe zonele intens circulate, restuarantele si benzinarille au redeschis zonele de toaleta si dus, dupa un ordin venit de la Ministerul Sanatatii.
Daca permisul de conducere expira, acesta se va prelungi automat timp de 6 luni. In momentul de fata, livrarea de produse pentru protectie este oprita la frontiera, din cauza interzicerii UE a exporturilor pentru acest tip de produse.
Polonia
Timpi de asteptare de pana la 7 ore la granita cu Germania:
Timpi de asteptare de pana la 7 ore la granita cu Germania:
Transportul continua sa functioneze in Polonia, soferii profesionisti nefiind trimisi in carantina daca declara ca merg la incarcare/descarcare. Timpii de asteptare la granita sunt mai mari insa, pe A2, in apropierea Berlinului, timpii se ridica la 7 ore.
Asta in timp ce la granita cu Ucraina, soferii polonezi trebuie sa astepte 37 de ore. Regulile date de guvernul polonez se aplica soferilor polonezi, insa in Polonia exista 50.000 de soferi din Ucraina, spre exemplu. De asemenea, multe dintre depozite interzic accesul soferilor din alte tari.
Ca majoritatea tarilor, Polonia a schimbat prevederile din Regulamentul 561, exceptiile fiind aplicabile pana la 19 aprilie. Astfel, soferii pot conduce 11 ore pe zi sau 60 de ore pe saptamana.
Spania
Transportul rutier functioneaza normal, pentru a asigura aprovizionarea magazinelor. S-a anuntat ca nu va fi o criza de alimente. Granitele cu Franta si Portugalia au fost inchise din 16 martie a.c., fiind permis doar transportul de marfa si accesul rezidentilor.
Guvernul spaniol a anulat obligativitatea respectarii timpilor de conducere si de odihna, pentru a ameliora situatia. De asemenea, a trasat ca obligatie statiilor de carburanti sa furnizeze mancare si bautura pentru soferii profesionisti, precum si acces la toalete.
Marea Britanie
Autoritatea Rutiera din Marea Britanie a anuntat, pe 19 martie 2020, ca suspenda examinarile de orice fel pentru cateva zile, pentru a preveni extinderea infectarii cu COVID-19. Urmeaza sa se comunice masuri ulterioare in acest sens, inclusiv un pachet de masuri pe termen lung.
Din 20 martie 2020 s-au inchis toate scolile. Totusi, copiii ai caror parinti sunt nevoiti sa se duca la munca (domenii de necesitate) vor putea merge in continuare la scoala, pentru ca parintii sa se poata duce la serviciu.
Timpii de conducere ai soferilor au fost relaxati, in perioada 18.03.2020-16.04.2020, pentru a permite aprovizionarea magazinelor, pentru toate transporturile efectuate in cadrul lantului de distributie.
Siguranta nu trebuie insa compromisa. Sunt exceptati de la aceasta masura soferii care fac livrari la domiciliu. S-au luat urmatoarele
masuri: extinderea timpului zilnic de conducere de la 9 la 11 ore, reducerea repaosului zilnic de la 11 la 9 ore, extinderea timpului saptamanal de lucru de la 56 de ore la 60 si respectiv de la 90 la 96 de ore pentru doua saptamani. Pauzele zilnice de 45 de minute se vor face dupa 5 ore si jumatate de condus, iar pauza saptamanala poate fi de numai 24 de ore. Orice depasire trebuie explicata pe printul fisei tahograf.
Masura lucrului de acasa trebuie implementata oricand este posibil, iar persoanele cu afectiuni de sanatate si cele cu varsta peste 70 de ani trebuie sa se auto-izoleze pentru minimum 12 saptamani.
Granitele raman deschise, iar camioanele nu sunt afectate de nicio restrictie. Toate punctele de servicii de pe autostrazi sunt obligate sa permita accesul soferilor la toalete. Asociatia de Transport Rutier
(RHA) solicita guvernului britanic sa ia imediat masuri de sprijinire a transportatorilor, pentru a supravietui crizei determinate de coronavirus, in conditiile in care numeroase firme au anuntat deja scaderea dramatica a volumelor de activitate. Transporturile containerizate din China au scazut cu peste 70% in ultimele 6 saptamani, iar transporturile din Europa sunt puternic afectate. Cererea de produse alimentare de pe piata se estimeaza ca se va diminua in curand, in conditiile in care populatia si-a facut stocuri. Transporturile pentru celelalte sectoare de activitate sunt oricum in pragul colapsului, asa ca se solicita o infuzie imediata de bani in piata, in paralel cu amanarea sau derogarea de la anumite plati, plus amanarea implementarii zonelor cu zero emisii pentru cel putin 6 luni. Aproximativ 85% dintre companiile de transport britanice au anuntat ca nu se vor putea descurca mai mult de doua-trei saptamani.
{loadposition myposition}
{loadposition myposition}
Franta
Dupa a treia zi de blocaj general, instituit marti, 17 martie a.c., Armata franceza a inceput sa pregateasca spatii suplimentare de spitalizare, intrucat Guvernul estimeaza ca numarul imbolnavirilor va creste in fiecare zi (s-a ajuns si la 100 de decese/zi).
Pentru firmele de transport marfa nu s-a schimbat nimic din punct de vedere al reglementarilor, insa, in conditiile in care activitatile care nu sunt esentiale se opresc una dupa alta, cantitatea de marfa ce necesita transport se imputineaza. Foarte multe companii de transport isi reduc sau isi opresc business-ul.
Singura industrie care lucreaza la foc continuu, peste volumele anterioare, este cea alimentara. Din cauza timpilor lungi de asteptare la incarcare/descarcare se estimeaza ca va fi greu pentru soferi sa respecte timpii de conducere si odihna, chiar daca au fost adoptate derogari in multe state UE.
Foarte grav, soferii sunt tratati ca niste animale, potrivit jurnalistilor de transport din Franta. Parcarile sunt inchise, nu sunt dusuri disponibile sau toalete si nici mancare. Presiunea la care sunt supusi soferii creste si nu este exclus sa se ajunga la conflicte. Nu se vorbeste deloc in media despre situatia in care lucreaza soferii. Chiar si in fabricile de unde camioanele trebuie sa incarce se pare ca nu mai sunt nici macar aparate de cafea pentru soferi. Trebuie sa predea documentele si sa astepte afara.
Taxele de autostrada au ramas neschimbate si sunt foarte scumpe in Franta, dar toate serviciile sunt inchise, nu se poate cumpara decat carburant. S-a vorbit despre 45 de zile de blocaj total, dar deja dupa 3 zile situatia se complica.
Austria
Timpii de conducere, precum si restrictiile impuse duminica s-au mai relaxat, astfel incat transportul functioneaza, mai mult sau mai putin, in conditii normale. Unul dintre principalele obiective este mentinerea fluxului de alimente si alte bunuri esentiale.
Austrian Airlines si-a oprit serviciile regulate din 18 martie a.c., orele 23:59, singurele care functioneaza inca fiind avioanele cargo.
Transportul cu trenul intre diferite orase din Austria este limitat si probabil ca se va opri aproape de tot pe 23 martie a.c.
Toate granitele sunt inca deschise pentru transport. Timpii de asteptare pentru camioanele care circula catre Ungaria sunt mai lungi insa. Mai multe informatii privind timpii de asteptare in frontiera sunt disponibili pe http://www.police.hu/en/content/foreign-citizens-cannot-enter-hungary.
Producatorii si-au inchis departamentele de vanzari. Reprezentantele service si unitatile mobile de interventie sunt deschise pentru toate brandurile de camioane. Producatorii mari, precum MAN, Meiller si Magna si-au inchis deja fabricile sau urmeaza sa le inchida in urmatoarea saptamana.
Au ramas deschise supermarketurile, statiile de alimentare cu carburant si farmaciile. Tara nu s-a inchis inca complet, dar toata lumea este sfatuita sa stea acasa. Toate locurile publice sunt inchise. Se permite plimbarea in aer liber, cu membrii mai apropiati ai familiei, insa se pregatesc restrictii mai dure - pentru grupuri mai mari de 5 persoane pe strada amenda va fi de 3.600 de euro.
Belgia
Pana miercuri, 18 martie a.c., orele 23:59, Ministerul Transporturilor belgian a oferit exceptii de la respectarea timpilor de conducere si de odihna pentru soferii vehiculelor de transport alimente, medicamente si alte produse esentiale. Soferii trebuiau sa precizeze motivul incalcarii limitelor de timp pe diagrama tahograf.
Din 19 martie a.c. Belgia s-a inchis efectiv, cu toate ca noul Guvern belgian refuza sa utilizeze acest termen. Masura de flexibilizare a timpilor de conducere si de odihna pentru soferi a fost prelungita pana pe 31 martie - timpul saptamanal de conducere poate creste de la 50 la
60 de ore, respectiv pentru doua saptamani, de la 90 la 96 de ore. De asemenea, se poate amana perioada de odihna saptamanala. Statiile de inspectie tehnica periodica s-au inchis, astfel ca nu se mai poate face verificarea periodica la 6 luni a vehiculelor.
Bulgaria
Din 20 martie 2020 se vor implementa masuri de relaxare a timpilor de conducere si de odihna astfel: timpul maxim de conducere pe zi creste de la 9 la 11 ore, pauzele zilnice de 45 de minute se vor lua dupa 5 ore si jumatate de condus, iar timpul de odihna saptamanal se reduce de la 45 la 24 de ore.
Toate granitele sunt deschise pentru transportul de marfuri, dar sunt cozi mari de camioane in special la punctul de trecere a frontierei de la Vidin. Toti soferii de camion care se intorc din Spania, Italia, Marea Britanie, Franta, Germania, Olanda si Elvetia trebuie sa ramana in carantina dupa ce descarca marfa si pana pleaca din nou din tara. Au la dispozitie 24 de ore pentru a parasi Bulgaria. Pentru cei care raman in Bulgaria se aplica o carantina de 14 zile, potrivit Ministerului Sanatatii din Bulgaria.
Germania permite cabotajul pana in septembrie
Ministerul german al transporturilor a decis ca Germania sa permita cabotajul pana la finalul lunii septembrie. Pana la data de 17.04.2020, soferii isi pot prelungi orele de conducere la zece ore pe zi, de cinci ori pe saptamana.
De asemenea, derogarile prevad ca acestia pot avea o perioada de repaus redusa in doua weekenduri consecutive. Aceste modificari se aplica camioanelor care transporta marfuri precum: alimente, bunuri medicale, combustibili.
De asemenea, ministerul s-a referit la nevoia ca soferii sa se conformeze pe deplin la 2003/59 / CE in ceea ce priveste formarea profesionala ulterioara. Dat fiind faptul ca nu pot fi obligati sa se pregateasca cu multe alte persoane si, astfel, riscand infectia, ministerul presupune ca toti soferii care sunt acum in stare sa conduca, vor putea sa conduca chiar daca nu si-au reimprospatat toate cunostintele de conducere.
Olanda, derogari de la Regulamentul 561
In Olanda, transporturile si logistica au fost declarate „forta de munca esentiala”, printre alte segmente. Soferii se plang de cum sunt tratati la depozite, cum ar fi masura interzicerii parasirii camioanelor. Acestia sunt sfatuiti sa isi ia singuri mancarea.
Una din problemele principale pentru soferii care ajung in prezent in Italia este masa, deoarece toate restaurantele de pe autostrazi sunt inchise dupa ora 18.00. Acum, unele restaurante, iar numarul lor creste rapid, accepta comenzi prin telefon sau prin e-mail. Soferii pot gasi o parcare potrivita pentru camioanele lor langa un restaurant. Acestia vor primi masa ca o „livrare la domiciliu” speciala.
Revenind la teritoriul olandez, asociatiile nationale de transport au solicitat guvernului sa aiba restaurante deschise pentru soferii de camion. Guvernul a demarat programe de sprijin financiar pentru companiile afectate cel mai mult de situatia provocata de coronavirus. Tot aici, DAF a anuntat ca va opri linia de productie incepand din 23 martie, Scania la fel, din 25 martie in Zwolle si Meppel. Granitele Olandei sunt inchise pentru cetateni non-UE din 19 martie.
Pe Regulamentul 561, timpii de conducere sunt flexibili, intre 9 si 11 ore, in timp ce pauza de odihna saptamanala este intre 56 si 60 de ore. Pauza normala de 45 h poate fi luata dupa o perioada de 7 zile, nu 6 zile ca pana acum.
Republica Ceha
Din 18 martie 2020 s-a instituit starea de urgenta. Toate granitele cu statele vecine s-au inchis. Granitele cu Germania si din Austria au fost inchise de catre Republica Ceha, in timp ce granitele cu Polonia si Slovacia au fost inchise de catre autoritatile din tarile respective.
Tranzitul marfurilor nu este restrictionat. La frontiera cu Slovacia insa coloanele de masini se intind pe 30-40 km, circulatia fiind ingreunata de controalele efectuate. Echipamentul individual de protectie pe care ar trebui sa il aiba soferii reprezinta o problema, deoarece nu se gaseste, iar pretul a crescut oricum foarte mult.
Guvernul ceh a confiscat - in baza starii de urgenta - 10.000 de seturi de echipamente de protectie de la companii care voiau sa le vanda la suprapret. In prezent, Republica Ceha incearca sa stabileasca o colaborare cu China, pentru importul acestor echipamente, alocand sume considerabile de bani.
Scolile, magazinele - cu exceptia celor de necesitate - sunt inchise, iar invatamantul se face online. Unele orase, cum ar fi Litovel, Unicov si vreo 20 de sate sunt inchise complet, in carantina. Producatorii de autoturisme au inchis fabricile pentru 14 zile - Skoda Auto si Hyundai - astfel ca acest lucru se asteapta sa aiba un impact major asupra economiei. De altfel, se estimeaza ca economia Cehiei se va opri in urmatoarele doua-trei saptamani.
Tranzitul camioanelor la granita de nord, cu Polonia, s-a imbunatatit, iar coloane de vehicule au ramas doar la frontiera cu Slovacia.
Administratia drumurilor distribuie apa soferilor blocati in coloanele de camioane si au instalat toalete. Pe autostrazile D1, D2, D8 si D11 circulatia camioanelor este controlata de catre politie. Acestea vor fi parcate si li se va da drumul catre frontiera pe rand, in grupuri. Pe autostrada in scurt timp se vor interzice depasirile intre camioane si se vor institui asa-numitele culoare verzi.
Este interzisa iesirea in spatii publice fara acoperirea nasului si gurii, macar cu o esarfa. Persoanele cu varsta de peste 65 de ani pot face cumparaturi in magazine alimentare si farmacii intre orele 10:00-12:00, fara alte persoane concomitent in incinta.
Arhiva video
Created on Thursday, 21 February 2019 03:37 /
Written by Trafic Media
NOUL MAN promite un consum cu 8% mai mic
Still a lansat noua gama de stivuitoare electrice RX 60-25/35
Coach Euro Test a inceput. Autocarul Anului 2020 va fi ales in Romania.
Camioane de curse alaturi de camioane pictate
Camionul cu cel mai spectaculos exterior a fost modificat manual si inspirat de Predator
55 de camioane tunate si foarte sonore au defilat prin Alba Iulia
Premiul publicului, dar si premiul pentru cel mai spectaculos interior, merg la... Dracula
Camioanele tunate se reunesc la Alba Iulia, la inceputului lui august
Optifuel Challenge a ajuns la Bucuresti. Lupta pentru Eco-Soferul Anului continua la Oradea!
Bordul interactiv al noului Actros atrage soferii tineri, obisnuiti cu comenzile si aplicatii de pe smartphone
FORT protesteaza in Piata Victoriei
#sieu: Transportatorii bucovineni ies la protest timp de 15 minute!
Formularele A1 se pot emite si retroactiv
Ce state solicita retragerea formularului A1 in transporturi!
Cate formulare A1 au fost emise in 2018
Tranzit prezinta noutatile de la LogiMAT 2019
V-Class primeste un facelift
1 milion de fotografii au imortalizat tot procesul de constructie a noului HUB FAN Courier de la Stefanesti
Trei nume noi in Top 20 in functie de cifra de afaceri
Created on Tuesday, 07 August 2018 14:47 /
Written by Trafic Media
Fata de 2016 au iesit din Top 20 transportatori cu cea mai mare cifra de afaceri Hoedlmayr-Lazar Romania (pe locul al 12-lea in 2016 si pe al 33-lea acum, pe fondul unei scaderi a cifrei de afaceri cu aproape 12 milioane de euro si al unei flote constante in 2016 si 2017, de 98, respectiv 96 de camioane) si Hartl Carrier (de pe locul al 14-lea a ajuns pe al 26-lea, avand o cifra de afaceri cu peste 8,56 milioane de euro mai mica si o flota care a scazut si ea de la 248 la 225 de unitati din 2016 in 2017, iar in 2018 a ajuns la 177).
Documente
Created on Thursday, 21 June 2018 15:10 /
Written by Trafic Media
Nota de informare |
Termeni si conditii
|
Politica de confidentialitate
|
ACCEPTAREA CONDITIILOR | Prin accesarea acestui site web si/sau a oricarei pagini a acestuia sunteti de acord cu aceste conditii de utilizare. Daca nu sunteti de acord cu acesti termeni si conditii de utilizare nu accesati acest site. |
DESCRIEREA SERVICIILOR | TraficMedia.ro pune la dispozitie informatiile din acest site web in scop informativ general, si nu garanteaza de exactitatea lor la un moment dat, desi se va incerca pe cat posibil ca la publicarea lor pe site toate informatiile sa fie exacte. |
NEANGAJAREA RASPUNDERII |
TraficMedia.ro nu poate fi facut raspunzatoar in nici un fel de pierderile sau daunele pe care cineva le-ar putea suferi ca urmare a folosirii in vreun fel a informatiilor prezentate in acest site web. TraficMedia.ro nu garanteaza in nici un fel acurateţea, gradul de utilitate sau caracterul complet al informatiilor sau al materialelor cuprinse in acest sit. TraficMedia.ro nu garanteaza rezultatele ce s-ar putea obţine din utilizarea informatiilor prezentate prin intermediul acestui sit şi nici disponibilitatea spre folosire a oricaror informatii prezente pe site. TraficMedia.ro nu isi asuma nici o responsabilitate pentru continutul nici unui material (contract) prezntat pe acest site. Acestea sunt prezentate in scop informativ si fiind considerate ca fiind utile. TraficMedia.ro nu poate fi tras la raspundere pentru materialele (contractele) prezente pe site, acestea sunt prezntate in scop informativ, nu in scop comercial. |
REGULI GENERALE | Orice utilizator care vizitează acest sit o face pe propria raspundere. Materialele şi informatiile continute in acest sit sunt furnizate în scop de informare generala, nefiind însotite de nici un fel de garanţii, explicite sau implicite. |
LIMITARI DE ORDIN TEHNIC ALE SERVICIILOR | TraficMedia.ro nu isi asuma nici o responsabilitate in cazul in care serviciile sitului nu pot fi accesate de catre utilizatori, pe o perioada nelimitata/nedeterminata de timp, din orice motive tehnice sau comerciale. |
INCHEIEREA ACORDULUI | TraficMedia.ro isi rezerva dreptul de a schimba termenii, conditiile şi politicile in orice moment fara a anunta in prealabil, prin urmare sunteti rugat sa revedeti in mod regulat aceasta sectiune pentru a fi la curent cu modificarile aduse. |
I. Informații generale |
Confidențialitatea datelor dumneavoastră cu caracter personal reprezintă una dintre preocupările principale ale Trafic Media s.r.l., cu sediul în București, Sector 6, Str. Leaota nr. 13, în calitate de operator de date. Acest document are rolul de a vă informa cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal, în contextul utilizării paginii de internet www.traficmedia.ro . |
II. Categoriile de date cu caracter personal prelucrate |
II.1. Dacă sunteți client al site-ului, Trafic Media s.r.l. va prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal, cum ar fi nume şi prenume, telefon, adresa de e-mail, adresa de facturare, adresa de livrare, date referitoare la modul în care utilizați site-ul, de exemplu comportamentul/preferinţele/obişnuințele dumneavoastră în cadrul Trafic Media s.r.l., precum și orice alte categorii de date pe care le furnizați în mod direct în contextul creării contului de utilizator, în contextul plasării unei comenzi prin intermediul site-ului sau în orice alt mod care rezultă din utilizarea site-ului. Dacă pentru a vă crea cont de utilizator pe site, utilizați contul dumneavoastră de Facebook sau Google, Trafic Media s.r.l. va prelucra următoarele date publice de profil afişate de aplicaţiile respective: nume utilizator, adresa de e-mail. În cazul în care alegeți să vă creați cont de utilizator doar înainte de a finaliza comanda unui produs disponibil pe Site, se va solicita adresa dumneavoastră de e-mail în baza căreia va fi creat automat un cont. În cazul în care nu finalizați comanda, adresa de e-mail și celelalte date furnizate nu vor fi stocate de Trafic Media s.r.l., iar contul creat va fi șters automat. II.2. Dacă sunteți vizitator al site-ului, Trafic Media s.r.l. va prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal pe care le furnizați în mod direct în contextul utilizării site-ului, cum ar fi datele pe care le furnizați în cadrul secțiunii de contact / întrebări / reclamații, în măsura în care ne contactați în acest fel. |
III. Scopurile și temeiurile de prelucrării |
III.1. Dacă sunteți client al site-ului, Trafic Media s.r.l. prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal astfel: • pentru desfășurarea relației contractuale dintre dumneavoastră şi Trafic Media s.r.l., respectiv pentru preluarea, validarea, expedierea şi facturarea comenzii plasate pe Site, informarea dumneavoastră asupra stării comenzii, organizarea returului de produse comandate etc. Temei: Prelucrarea datelor dumneavoastră în acest scop are la bază contractul încheiat între dumneavoastră și Trafic Media s.r.l., definit în cuprinsul Termenelor și Condițiilor. Furnizarea datelor dumneavoastră cu caracter personal este necesară pentru executareaa acestui contract. Refuzul furnizării datelor poate avea drept consecință imposibilitatea derulării raporturilor contractuale dintre dumneavoastră și Trafic Media s.r.l. • pentru îndeplinirea obligațiilor legale care incumbă Trafic Media s.r.l. în contextul serviciilor prestate prin intermediul Site-ului, inclusiv a obligațiilor în materie fiscală, precum și în materie de arhivare. Temei: Prelucrarea datelor dumneavoastră pentru acest scop este necesară în baza unor obligații legale. Furnizarea datelor dumneavoastră în acest scop este necesară. Refuzul furnizării datelor poate avea drept consecință imposibilitatea Trafic Media s.r.l. de a respecta obligațiile legale care îi revin și deci în imposibilitatea de a vă oferi serviciile prin intermediul Site-ului. • pentru activităţi de marketing, respectiv pentru transmiterea, prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanţă (e-mail, sms) de comunicări comerciale privind produsele şi serviciile oferite de Trafic Media s.r.l., prin intermediul Site-ului. Temei: Prelucrarea datelor dumneavoastră pentru acest scop are la bază consimțământul dumneavoastră, dacă alegeți să-l furnizați. Vă puteți exprima consimțământul pentru prelucrarea datelor în acest scop prin bifarea căsuței corespunzătoare de la momentul creării contului, sau ulterior creării contului, la secțiunea Informațiile contului meu. Pentru dezabonarea de la primirea unor astfel de comunicări comerciale puteți folosi opţiunea de la finalul fiecărui e-mail / sms conţinând comunicări comerciale. În plus, puteți să vă dezabonați prin accesarea secțiunii Informațiile contului meu. Furnizarea datelor dumneavoastră în acest scop este voluntară. Refuzul furnizării consimțământului pentru prelucrarea datelor dumneavoastră în acest scop nu va avea urmări negative pentru dumneavoastră. • în scopul efectuării diverselor analize, raportări privind modul de funcționare a Site-ului, realizarea de profiluri de preferinţe de consum, în principal, în vederea îmbunătăţiri experienței oferite pe Site. Temei: Prelucrarea datelor dumneavoastră pentru acest scop are la bază interesul legitim al Trafic Media s.r.l. de a îmbunătății permanent experiența clienților pe Site. Furnizarea datelor dumneavoastră în acest scop este voluntară. Refuzul furnizării datelor pentru acest scop nu va avea urmări negative pentru dumneavoastră. III.2. Dacă sunteți vizitator al Site-ului, Trafic Media s.r.l. prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal astfel: • pentru activităţi de marketing, respectiv pentru transmiterea, prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanţă (e-mail, sms), de comunicări comerciale privind produsele şi serviciile oferite de Trafic Media s.r.l., prin intermediul Site-ului. Temei: Prelucrarea datelor dumneavoastră pentru acest scop are la bază consimțământul dumneavoastră, dacă alegeți să-l furnizați. Vă puteți exprima consimțământul pentru prelucrarea datelor în acest scop prin completarea și bifarea căsuței corespunzătoare din formularul pentru abonarea la newsletter disponibil pe Site. Pentru dezabonarea de la primirea unor astfel de comunicări comerciale puteți folosi opţiunea de la finalul fiecărui e-mail/ sms conţinând comunicări comerciale. Furnizarea datelor dumneavoastră în acest scop este voluntară. Refuzul furnizării consimțământului pentru prelucrarea datelor dumneavoastră în acest scop nu va avea urmări negative pentru dumneavoastră. • pentru rezolvarea plângerilor, reclamaţiilor şi pentru a monitoriza traficul și a îmbunătăţii experiența dumneavoastră oferită pe Site. Temei: Prelucrarea datelor dumneavoastră pentru acest scop are la bază interesul legitim al Trafic Media s.r.l. de a asigura funcționarea corectă a Site-ului, precum și pentru a îmbunătății permanent experiența vizitatorilor Site-ului, inclusiv prin soluționarea diferitelor comentarii, întrebări sau reclamații. Furnizarea datelor dumneavoastră în acest scop este voluntară. Refuzul furnizării datelor pentru acest scop nu va avea urmări negative pentru dumneavoastră. |
IV. Durata pentru care vă prelucrăm datele |
Ca principiu, Trafic Media s.r.l. va prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal atât cât este necesar pentru realizarea scopurilor de prelucrare menționate mai sus. În cazul în care sunteți client, vom prelucra datele dumneavoastră pe întreaga durată a raporturilor contractuale și ulterior conform obligaţiilor legale care revin în sarcina Trafic Media s.r.l. (de ex., în cazul documentelor justificative financiar-contabile pentru care termenul de păstrare prevăzut de lege este de 10 ani de la data încheierii exerciţiului financiar în cursul căruia au fost întocmite). În situaţia în care sunteți client și vă exercitați opțiunea de ştergere a contului de utilizator, prin apăsarea butonul Ștergere cont din secțiunea Informațiile contului meu, Trafic Media s.r.l. va interpreta această acțiune ca opțiunea dumneavoastră de a vă dezabona de la primirea de comunicări comerciale prin care vă ținem la curent despre produsele și serviciile oferite prin intermediul site-ului. În acest sens, dacă alegeți să vă ștergeți contul de utilizator, nu vă vom mai trimite e-mailuri și/sau sms-uri de acest gen. Totuși, dorim să vă informăm că ștergerea contului nu va avea ca efect automat ștergerea datelor dumneavoastră cu caracter personal. În cazul în care doriți să nu vă mai fie prelucrate datele cu caracter personal sau dacă doriți ștergerea datelor, vă puteți exercita drepturile detaliate la punctul VII de mai jos. În cazul în care solicitați ştergerea contului, însă pe acel cont există cel puţin o comandă activă, cererea de ştergere a contului va putea fi înregistrată numai după livrarea produselor şi finalizarea ultimei comenzi active. Dacă vă retrageți consimțământul pentru prelucrarea datelor în scop de marketing, Trafic Media s.r.l. va înceta prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal în acest scop, fără însă a afecta prelucrările desfășurate de Trafic Media s.r.l. pe baza consimțământului exprimat de către dumneavoastră înainte de retragerea acestuia. |
V. Dezvăluirea datelor cu caracter personal |
Pentru îndeplinirea scopurilor de prelucrare, Trafic Media s.r.l. poate dezvălui datele dumneavoastră către parteneri, către terțe persoane sau entități care sprijină Trafic Media s.r.l. în desfășurarea activității prin intermediul Site-ului (de exemplu firme de curierat, furnizori de servicii IT), ori către autoritățile publice centrale/locale, în următoarele cazuri exemplificativ enumerate: • pentru administrarea Site-ului; • în situațiile în care această comunicare ar fi necesară pentru atribuirea de premii sau alte facilități persoanelor vizate, obținute ca urmare a participării lor la diverse campanii promoționale organizate de către Trafic Media s.r.l. prin intermediul Site-ului; • pentru menținerea, personalizarea și îmbunătățirea Site-ului și a serviciilor derulate prin intermediul lui; • pentru efectuarea analizei datelor, testarea și cercetarea, monitorizarea tendințelor de utilizare și activitate, dezvoltarea caracteristicilor de siguranță și autentificarea utilizatorilor; • pentru transmiterea de comunicări comerciale de marketing, în condițiile și limitele prevăzute de lege; • atunci când dezvăluirea datelor cu caracter personal este prevăzută de lege etc. |
VI. Transferul datelor cu caracter personal |
Datele cu caracter personal furnizate către Trafic Media s.r.l. pot fi transferate în afara României, dar doar către state din Uniunea Europeană. |
VII. Drepturile de care beneficiați |
În condițiile prevăzute de legislația în materia prelucrării datelor cu caracter personal, în calitate de persoane vizate, beneficiați de următoarele drepturi: • dreptul la informare, respectiv dreptul de a primi detalii privind activitățile de prelucrare efectuate de către Trafic Media s.r.l., conform celor descrise în prezentul document; • dreptul de acces la date, respectiv dreptul de a obține confirmarea din partea Trafic Media s.r.l. cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, precum și detalii privind activitățile de prelucrare precum modalitatea în care sunt prelucrate datele, scopul în care se face prelucrarea, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor, etc; • dreptul la rectificare, respectiv dreptul de a obține corectarea, fără întârzieri justificate, de către Trafic Media s.r.l. a datelor cu caracter personal inexacte/ nejustificate, precum și completarea datelor incomplete; Rectificarea/ completarea va fi comunicată fiecărui destinatar la care au fost transmise datele, cu excepția cazului în care acest lucru se dovedește imposibil sau presupune eforturi disproporționate. • dreptul la ștergerea datelor, fără întârzieri nejustificate, („dreptul de a fi uitat”), în cazul in care se aplică unul dintre următoarele motive: • acestea nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate; • în cazul în care este retras consimțământul și nu există niciun alt temei juridic pentru prelucrare; • în cazul în care persoana vizată se opune prelucrării și nu există motive legitime care să prevaleze; • în cazul în care datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal; • în cazul în care datele cu caracter personal trebuie șterse pentru respectarea unei obligații legale; • datele cu caracter personal au fost colectate în legătură cu oferirea de servicii ale societății informaționale conform dreptului Uniunii sau al dreptului intern sub incidenta căruia se află operatorul. Este posibil ca, în urma solicitării de ștergere a datelor, Trafic Media s.r.l. să anonimizeze aceste date (lipsindu-le astfel de caracterul personal) și să continue în aceste condiții prelucrarea pentru scopuri statistice; • dreptul la restricționarea prelucrării în măsura în care: • persoana contestă exactitatea datelor, pe o perioadă care ne permite verificarea corectitudinii datelor; • prelucrarea este ilegală, iar persoana vizată se opune ștergerii datelor cu caracter personal, solicitând în schimb restricționarea utilizării lor; • operatorul nu mai are nevoie de datele cu caracter personal în scopul prelucrării, dar persoana vizată i le solicită pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță; sau • persoana vizată s-a opus prelucrării (altele decât cele de marketing direct), pentru intervalul de timp în care se verifică dacă drepturile legitime ale operatorului prevalează asupra celor ale persoanei vizate. • în orice moment, din motive legate de situația particulară în care se află persoana vizată, ca datele care o vizează să fie prelucrate în temeiul interesului legitim al Trafic Media s.r.l.sau în temeiul interesului public, cu excepția cazurilor în care Trafic Media s.r.l. poate demonstra că are motive legitime și imperioase care justifică prelucarea și care prevalează asupra intereselor, drepturilor și libertăților persoanelor vizate sau că scopul este constatarea, exercitarea sau apararea unui drept în instanță; • în orice moment, în mod gratuit și fără nicio justificare, că datele care o vizează să fie prelucrate în scop de marketing direct. • dreptul la portabilitatea datelor, respectiv (i) dreptul de a primi datele cu caracter personal într-o modalitate structurată, folosită în mod obișnuit și într-un format ușor de citit, precum și (ii) dreptul ca aceste date să fie transmise de către Trafic Media s.r.l. către alt operator de date, în măsura în care sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege; • dreptul la opoziție – în ceea ce privește activitățile de prelucrare se poate exercita prin transmiterea unei solicitări conform celor indicate mai jos; • dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale automate, respectiv dreptul de a nu fi subiectul unei decizii luate numai pe baza unor activități de prelucrare automate, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care privesc persoana vizată sau o afectează în mod similar într-o măsură semnificativă; • dreptul de a vă adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanțelor competente, în măsura în care considerați necesar. |
Pentru orice întrebări suplimentare cu privire la modul în care datele cu caracter personal sunt prelucrate și pentru a vă exercita drepturile menționate mai sus, vă rugăm să vă adresați la adresa de email: . |
Cerere pentru exercitarea dreptului de acces | Cerere pentru exercitarea dreptului de rectificare | Cerere pentru exercitarea dreptului de stergere |
Tel.: | +40-21-777.06.98 |
+40-21-777.06.99 | |
fax: | +40-21-777.06.90 |
mobil: | +40-721-201.100 |
+40-744-516.420 | |
e-mail: office@traficmedia.ro |
Page 1 of 7