Opel
Noul Opel Vivaro a intrat in productia de serie in a doua jumatate a acestui an, la fabrica din Luton, Marea Britanie, a producatorului german. Vehiculul a fost vandut pana acum in peste 600.000 de unitati, iar reprezentantii companiei sunt increzatori in viitorul pe piata al noii generatii. De altfel, special pe segmentul caruia i se adreseaza Vivaro se asteapta sa se inregistreze si cele mai mari cresteri in urmatorii ani, odata cu dezvoltarea comertului online si, in consecinta, a flotelor de distributie corespunzatoare.
Cu doua piete majore in Europa - Germania si Marea Britanie - unde detine si unitati de productie, Opel nu se promoveaza prea intens pe pietele franco-italiene, pe care Renault (cu care imparte platformele de productie ale Movano/Master si Vivaro/Trafic) si Fiat (care produce pentru Opel modelul Combo pe platforma Doblo) sunt foarte puternice. Pentru ca modelele realizate in parteneriat cu Renault si Fiat sunt unele dintre cele mai versatile de pe piata, Opel investeste intr-o retea de carosieri-parteneri capabila sa ofere clientilor orice solutie specifica de transport, de la cel frigorific la vehicule specializate de interventie (politie, pompieri, ambulante, ateliere mobile de service etc.).
Opel a lansat luna trecuta noul Movano, construit pe aceeasi platforma cu Renault Master. Ca si „geamanul” sau francez, Opel Movano propune o sarcina utila crescuta si un design modern si extrem de practic, precum si costuri de operare reduse, atat in ceea ce priveste consumul de combustibil, cat si cheltuielile de intretinere. Pentru a ne convinge de versatilitatea noului model, Opel a organizat un test drive care a combinat incarcari in Bauhaus si in piata de flori din Berlin, precum si un test de franare pe circuitul ADAC din apropiere de capitala germana.