Ford
Transit Custom intra in forta pe piata vanurilor usoare, aducand cateva premiere pe acest segment: un volum de incarcare de 6 m3, cu capacitatea de acomodare a trei europaleti de cel putin 1 m inaltime, o lungime maxima de incarcare de 3 m (inclusiv in spatiul din dreapta soferului), si o sarcina utila intre 600 si 1.400 kg. Confortul de autoturism este completat de echipari de "caraus" - sistem de avertizare in cazul incalcarii liniilor de demarcatie a benzilor de mers pe sens, scaun si volan ajustabile, pentru o pozitie confortabila de condus, si sistem Start/Stop pentru un consum de combustibil record de 6,6 l/100 km in cazul versiunii cu ampatament scurt.
Implementarea politicii „One Ford”, care prevede folosirea sinergiilor in cadrul grupului, dezvoltarea diferitelor game pe principiul modularitatii si utilizarea acelorasi componente la mai multe modele, a stat si la baza realizarii noului Ranger. Conceput separat de „fratele geaman” din trecut, Mazda B2500, Ford Ranger este vandut in 180 de tari si raspunde, asadar, oricaror solicitari ale clientilor, de la cele legate de putere, confort, siguranta si ecologie, cerute de clientii sofisticati din Europa, pana la robustete, fiabilitate si performante off-road totale, indispensabile pe drumurile Africii. Pentru a ne demonstra acest lucru, Ford a invitat membrii juriului Van of the Year la un test drive atat pe soselele impecabile care leaga orasele mari ale Africii de Sud, cat si pe cararile din rezervatiile naturale, batatorite de elefanti si zebre.
Ford a anuntat ca va reinnoi in urmatorii trei ani toate modelele de utilitare si ca va adauga chiar modele noi pe segmente pe care nu a mai fost pana acum prezent. Astfel, producatorul american vrea sa se asigure ca poate intra pe mai multe piete. Si, cum de la 1 ianuarie 2012 nu se mai pot inmatricula in Europa decat utilitare Euro 5, inginerii Ford au grabit lansarea unei noi motorizari de 2,2 l, care indeplineste normele Euro 5 si in varianta fara ECOnetic si sistemul Start/Stop. In completare, noul model vine cu ESP standard si Hill Launch Assist, o izolatie mai buna a cabinei si modificari minore la designul exterior si interior. Noua arhitectura a motorului si sistemul Start/Stop determina reducerea consumului cu aproape 15% fata de generatia anterioara. Primul test drive cu Transit ECOnetic Euro 5 in jurul Münchenului a demonstrat calitati dinamice foarte bune, un motor cu un cuplu flexibil, care reduce numarul schimbarilor de viteza, si o pozitie de conducere confortabila, cu o vizibilitate foarte buna.
Dupa investitia in fabrica de la Craiova si prezenta directa pe piata romaneasca si la nivel comercial, producatorul american incepe reconstructia retelei de dealeri dupa toate cerintele strategiei globale Ford. Segmentul de vehicule comerciale a devenit o prioritate pentru producatorul american, urmarind nu numai dezvoltarea de vehicule utilitare de succes, ci si proiectarea unei retele profesionale, dedicate clientilor de utilitare, cu nevoi specifice. In urmatorii trei ani Ford intentioneaza sa-si improspateze toata gama de vehicule comerciale, actiune inceputa anul trecut cu Ranger.
Anul acesta a fost unul aniversar pentru Ford Transit, insa unul mai deosebit. In aprilie a iesit de pe linia de productie Transit-ul cu numarul sase milioane, iar in august au fost aniversati 45 de ani de cand a fost fabricat primul Ford Transit, vehicul care de-a lungul anilor a facut istorie in lumea utilitarelor. Pentru a sarbatori acest lucru, tot in august, Ford Austria a organizat o calatorie de la Viena la Kocaeli, fabrica Ford din Turcia, cu un Transit din 1975.